środa, 8 kwietnia 2015

The Blind Side

Wysłałem dziś wiadomość na skrzynkę wydawnictwa z propozycją na jedną książkę. Do napisania tego maila zainspirował mnie film, który miałem okazję obejrzeć wraz z moją dziewczyną. Ostatnio sporo zacząłem się interesować tematyką futbolu amerykańskiego dlatego też (jak to ja) szukam wszelkich dostępnych informacji na ten temat w naszym kraju. Filmy, artykuły nawet strony na facebooku są sprawdzane przez moją osobę.



Futbol amerykański w naszym kraju cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nie tylko za sprawą naszej ligi, która z roku na roku wygląda coraz lepiej, ale także ostatnio dzięki Babatunde Aiyegbusi, pierwszemu polakowi, który dostał się do NFL bez przechodzenia przez system amerykański (uczelnie, draft itd).  Wspominałem jakiś czas temu o nim w specjalnym wpisie na blogu. [klik!]
Książka, którą chciałem zaproponować wydawnictwu doczekała się ekranizacji. W Polsce film nosił tytuł „Wielki Mike”. Scenariusz filmu oparto o książkę "The Blind Side: Evolution of a Game" autorstwa Michaela Lewisa z 2006 roku. Książka okazała się bestsellerem, a film został nagrodzony wieloma nagrodami filmowymi. Książka jak i film opowiada o historii Michaela Ohera, czarnoskórego chłopca, który pochodzi z ubogiej rodziny. Jego życie polegało na błąkaniu się po ulicach Memphis. Był osobą bezdomną, bez celu w życiu. Zostaje przygarnięty przez rodzinę Touhy, która otacza Michaela opieką i wsparciem. W przyszłości Michael staje się świetnym graczem futbolowym na poziomie szkolnym i akademickim. W końcu dostaje się do NFL.( wybrany w draft 2009 z numerem 23 przez drużynę Baltimore Ravens). Film nie przedstawia może do końca samego aspektu futbolu, ale ma w sobie siłę i nadzieję. Historia Ohera jest bogata w smutne, ale też i budujące sytuacje. Nie każdy w życiu dostaje taka szansę od losu jaką dostał Michael. Zachęcam do obejrzenia filmu lub też przeczytania książki (na razie w wersji angielskiej, może uda się coś wywalczyć).  Świetną rolę odegrała Sandra Bullock, za którą  zdobyła swojego pierwszego Oscara.
Inną ciekawą książką byłaby "I Beat The Odds: From Homelessness To The Blind Side And Beyond" Michaela Ohera, którą można znaleźć w Polsce w wersji angielskiej (cena jednak jest dość duża).

Już tak mam, że uwielbiam takie historie. Cenie sobie takich ludzi, którzy dzięki walce i nadziei oraz pomocy innych dokonują rzeczy niemożliwych.


Michael z rodziną po zdobyciu Superbowl XLCII w 2013 roku.


2 komentarze:

  1. Świetny film, świetna obsada i gra aktorska, a historia godna opowiedzenia. Jedna z tych, które poruszają i pokazują, że MOŻNA jeśli się tylko chce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda. Zapomniałem dodać, że zachęcam wszystkich do wysyłania propozycji wydania tej książki na propozycje@wsqn.pl.
    Mam nadzieję, że wydawnictwo SQN pozytywnie rozpatrzy pomysł na kolejną książkę. :)

    OdpowiedzUsuń